ریاست دانشکده علوم توانبخشی

 دکتر محمد محسن روستایی

دکترای تخصصی فیزیوتراپی 

رتبه علمی: دانشیار

پست الکترونیک : roosta@sbmu.ac.ir

 

شرح وظایف ریاست دانشکده

 

رسالت

این دانشکده در راستای جذب دانشجو از سراسر کشور و همچنین در سطح بین الملل در مقاطع مختلف، با تخصیص بهینه فضای فیزیکی موجود، امکانات،

تجهیزات، منابع و امکانات بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی در دسترس، زمینه ی  مناسب آموزش را فراهم کرده و با تدوین برنامه های آموزشی استاندارد

در جهت نیازهای در حال تغییر جامعه با روش های نوین آموزشی، نیروی انسانی توانمند و ماهر تربیت می کند. دانشکده علوم توانبخشی تلاش می نماید که

همزمان با فراهم کردن امکانات آموزشی در محیطی علمی و پویا امکانات و تسهیلات لازم را برای مطالعه و تحقیق در زمینه های مرتبط با علوم توانبخشی را

جهت اساتید، فراگیران و کارکنان فراهم سازد تا دانش آموختگان از نظر آموزش، پژوهش، توسعه ی آموزش پزشکی  و انجام کار گروهی و همکاری نیز توانمندی

لازم را کسب نموده و قادر به پاسخگویی و حل مشکلات سلامت جامعه باشند. سرلوحه ی رسالت دانشکده تاکید بر اصول اخلاقی و رعایت دقیق کد های اخلاقی

در آموزش نظری، آموزش بالینی و پژوهش می باشد.

 

چشم انداز

بهره گیری از فناوریهای جدید، ایجاد فضای توام با خلاقیت و نوآوری، دستیابی به حداکثر کارایی و اثر بخشی در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه سلامت،

حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و کسب جایگاه برتر در بین مراکز مشابه کشوری در طی چهار سال آینده چشم انداز پیش روی دانشکده علوم توانبخشی می باشد.

 

ارزش ها

  • تعهد حرفه ای و اخلاق پزشکی شامل پاسخگوئی و جامعه نگری، آموزش بیمار محور، درستکاری، نظارت بر توزیع عادلانه و اخلاقی سلامت و تلاش مستمر برای ممتاز بودن
  • احترام به کرامت انسانی و قدم در راستای تکریم ارباب رجوع، رعایت منشور حقوق بیمار و رضایت ذینفعان
  • مسئولیت پذیری و تعهد در برابر وظایف اصلی محول شده
  • نوآوری و خلاقیت برای ارتقاء فردی و سیستمی
  • رویکرد تیمی و چندرشته ای در حوزه های آموزشی، پژوهشی و توانبخشی
  • مراقبت در حفظ و به کارگیری مناسب منابع دانشگاه و حساسیت در برابر اتلاف آن
  • برنامه محوری در حیطه مدیریت آموزش و پژوهش و ارائه خدمات فردی و اجتماعی

 

هدف کلی

 تامین و ارتقای آگاهی و سلامت تمامی افراد جامعه با تربیت افرادی توانمند و متعهد به سلامت جامعه که قادر باشند با ارائه ی خدمات توانبخشی و درمانی، پیشگیری،

آموزشی، مشاوره ای در زمینه ی سلامت فرد و جامعه فعال باشند.

در این میان نیازهای سلامت کشوری، منطقه ای و نیازهای بین المللی را در نظر داشته باشند.

 

اهداف

  • ارتقاء توانمندی های اعضاء هیئت علمی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و بالینی به منظور بهبود کارآیی و اثر بخشی اجتماعی اعضاء هیئت علمی
  • ارتقاء نقش دانشکده در امور آموزشی، پژوهشی برای ارائه راهبردهای ملی 
  • تشکیل کارگروههای مختلف مشاوره ای و اتاق های فکر، مرکب از مدیران گروه و مسئولین بیمارستانی جهت هم اندیشی تسهیل رفع نقایص عملکردی
  • راه اندازی رشته ها و دوره های جدید با توجه به نیاز جامعه و امکانات مراکز آموزشی متناسب با برنامه های توسعه کشور و منابع موجود
  • هدایت فعالیتهای جاری دانشکده به سمت آموزش و آزمونهای الکترونیک و بروزرسانی سامانه الکترونیک متناسب با نیازهای در حال تغییر دانشجویان
  • پاسخگویی اعضای هیات علمی و کارکنان به نیازهای بهداشتی_درمانی و توانبخشی جامعه و تربیت نیروی انسانی با رویکرد پاسخگویی به نیازهای جامعه و آموزش همگانی
  • تقویت خدمات آموزشی و پژوهشی به منظور ارتقاء کیفیت علمی دانش آموختگان
  • رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی دانشکده
  • توسعه فضای فیزیکی دانشکده برای فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی
  • تقویت سیستم نظارت و کنترل در ابعاد آموزشی و پژوهشی و بالینی در سطح دانشکده
  • تقویت خدمات آموزشی و پژوهشی به منظور ارتقاء سطح علمی دانش آموختگان (از سطح کارشناسی تا مقطع دکترا
  • توسعه فعالیت های فرهنگی به منظور بستر سازی فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان و اعضاء هیئت علمی و کارکنان
  • مشارکت و همکاری جهت انجام پژوهش در زمینه های مختلف حرفه ای 
  • مشارکت و همکاری جهت بررسی و شناخت نیازهای توانبخشی، آموزشی، مشاوره ای و پیشگیری فرد و جامعه با حوزه های مربوطه
  • ایجاد مراکز تحقیقاتی و رشد به منظور رشد و توسعه تحقیقات و تولید دانش فناورانه
  • توسعه اطلاع رسانی علمی و ارتباط با مراکز پژوهشی داخل و خارج کشور

 

اهداف راهبردی

  • ارتقاء سطح سلامت جامعه، افزایش کیفیت زندگی، استقرار حاکمیت بالینی، ارائه خدمات توانبخشی و سلامت در بالاترین سطح
  • ایجاد یک محیط آموزشی استاندارد که ضمن توجه به سرمایه های انسانی و اندیشه های پویا و خلاق بتواند با تکیه بر اصول و فن آوری های نوین در ارائه دانش روز، محیطی را برای فراگیران فراهم نماید تا آنان
  • قادر به فراگیری دانش به طور مستمر در تمام عمرخود باشند.
  • ترویج و گسترش پژوهش های هدفمند، کاربردی با هدف خلق ثروت و رفع نیازهای سلامت جامعه
  • تقویت مهارت های مرتبط با رفتارهای اجتماعی و حرفه ای در فراگیران و تاکید بر رعایت کرامت انسانی در رفتار با بیماران و همکاران
  • ایجاد زیرساخت های لازم برای از بین بردن مرزهای علوم پایه و بالینی و ایجاد تیم های چند تخصصی و راه اندازی رشته های توانبخشی
  • هدفمند کردن گروه های آموزشی با ترویج فرهنگ برنامه ریزی و مدیریت راهبردی
  • ترویج و گسترش همکاری های بین المللی در حوزه های آموزش و پژوهش

فایل‌ها

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست