• تاریخ انتشار : 1395/12/09 - 14:08
  • بازدید : 1540
  • تعداد بازدیدکننده : 37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی

جلسه حلقه صالحین بمناسبت ایام فاطمیه

جلسه حلقه صالحین بمناسبت ایام فاطمیه

جلسه حلقه صالحین بمناسبت ایام فاطمیه

موضوع شرح و توضیح حدیث کسا

آیت‌الله بهجت‌ رحمه‌الله می‌فرمود: «چند معجزه در حدیث کساست؛ به امام حسن‌ علیه‌السلام می‌فرماید: صاحب حوض هستی. آیا تا به حال گفته بود تو صاحب حوض من هستی؟! به امام حسین‌ علیه‌السلام می‌گوید: تو شافع امت من هستی».

این جلسه با حضور فرمانده محترم بسیج جامعه پزشکی جناب آقای دکتر روستایی و نماینده دفتر نهاد دانشکده حجت الا سلام حاق آق جمشیدی و حضور بسیجیان  این مرکز در تاریخ شنبه 95/12/7 در دانشکده برگزار گردید سخنران جلسه جناب آقای دکتر فانی در در خصوص حدیث کساء این است سندیت این حدیث اصل حديث كسا ميان شيعه و اهل سنّت بسيار مشهور و معروف است که به نقل جابر انصاری، حضرت زهرا (س) فرمود: روزی به حضور پدرم رسول خدا (ص) رفتم، به من سلام کرد، جواب سلامش را دادم فرمود: در بدنم احساس ضعف می کنم، گفتم: ای بابا پناه می دهم تو را به خدا از ضعفی که به شما عارض شده است . فرمود: ای فاطمه! کساء (روپوش) یمانی را بیاور مرا به آن بپوشان، من آن را آوردم و بدن آن حضرت را پوشاندم، نگاه به چهره رسول خدا (ص) نمودم، دیدم همانند ماه شب چهارده می درخشد . پس از لحظه ای پسرم حسن (ع) آمد و سلام کرد و جواب سلامش را دادم، گفت بوی خوشی در نزد تو می شنوم ، گویی بوی خوش جدم رسول خدا (ص) است، گفتم آری جدت زیر پوشش است، حسن (ع) از پیامبر (ص) اجازه طلبید که او نیز زیر پوشش برود، پیامبر (ص) اجازه داد . پس از لحظه ای به همین ترتیب حسین (ع) آمد و اجازه طلبید، پیامبر (ص) به او نیز اجازه داد، سپس حضرت علی (ع) آمد و پس از سلام به همان ترتیب اجازه طلبید، رسول خدا (ص) به او نیز اجازه داد، سپس من خودم اجازه خواستم، رسول خدا (ص) به من نیز اجازه داد، پس از آن که ما پنج تن در زیر کساء (عبا و پوشش) جمع شدیم، پیامبر (ص) دو طرف آن پوشش را گرفت و با دست راست به آسمان اشاره کرد و گفت:

«انّما يريد اللّه ليذْهب عنْكم الرّجْس اهْل الْبيْت و يطهّركمْ تطْهيراً؛ همانا خداوند مى خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملاً شما را پاك سازد»، معرّفى كرد.
آنچه در اينجا به عنوان حديث كسا نقل مى شود، حديث مشروح و مفصلى است كه برابر روايتى، خواندن آن به اين نحو، داراى پاداش و آثار و بركات فراوانى است. و در ذيل آن آمده است: «در هر محفلى كه شيعيان و علاقه مندان ما اين حديث را بخوانند، رحمت الهى بر آنان نازل مى شود، فرشتگان براى آن ها استغفار مى كنند، اندوه غم زدگان برطرف مى شود و حاجات روا خواهد شد.
»

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : آرشیو,عمومی,اخبار یاهویی دانشکده
  • گروه خبری : 43411
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست