• تاریخ انتشار : 1402/04/17 - 07:23
  • بازدید : 238
  • تعداد بازدیدکننده : 222
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با حضور رییس جمهور

کلان بیمارستان ۸۲۱ تخت‌خوابی غدیر افتتاح شد

 
 

به گزارش واحد روابط عمومی  جمعه ۱۶ تیر ماه، همزمان با عید سعید غدیر، مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی غدیر مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور، ، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

 

 

 مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی 821 تخت‌خوابی غدیر مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش واقع در شمال شهر تهران به عنوان دومین کلان‌بیمارستان کشور و گلوگاه ارتباطی با استان‌های شمالی و شرق کشور با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی به ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مردم کشورمان می‌پردازد.

 

این بیمارستان با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع در پنج بلوک و ۱۳ طبقه، مجهز به ۵۲۰ تخت بستری، 68 تخت اورژانس، 30 تخت CCU، 87 تخت ICU، 14 تخت NICU، 20 تخت دیالیز، 82 تخت در بخش VIP، 24 تخت در اتاق‌های عمل‌ جراحی و هفت اتاق زایمان LDR است.

 

از امکانات درمانی این پروژه عظیم می‌توان به سونوگرافی، مامو گرافی، سی تی آنژیو، رادیولوژیی، بخش آنژیوگرافی، فیزیوتراپی شامل آب درمانی، برق درمانی، حرکت درمانی، گفتاردرمانی و بخش آزمایشگاه شامل پاتولوژی، بیوشیمی، خون شناسی، ایمنی شناسی و تشخیص مولکولی اشاره کرد.

 

این پروژه دارای هلی پورت استاندارد با سیستم گرمایش از کف الکتریکی هوشمند و پوشش نهایی بتن ضد سایش و قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور جهت استفاده از اورژانس هوایی است.

 

این بیمارستان از اسکلت فلزی با سیستم قاب خمشی ویژه و سقف کامپوزیت بر اساس آخرین ورژن آیین نامه مقاومت در برابر زلزله و مجهز به سیستم پسیو مقاوم در برابر حریق بر اساس ضوابط و آیین نامه‌های سازمان آتش نشانی و سازگار با محیط زیست ساخته شده است.

 

مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی غدیر دارای بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی در سطح کشور است و از پساب فاضلاب آن برای آبیاری محوطه استفاده می‌شود.

 

سرانه استاندارد تخت(۸۰مترمربع به ازای هر تخت) در این بیمارستان رعایت شده و ساختمان این بیمارستان مجهز به ۸ دستگاه پله فرار، ۲۰ دستگاه آسانسور پکیج با ظرفیت‌های مختلف از نوع MRL  (بدون موتورخانه) با سرعت ۶/۱ متر بر ثانیه است.

 

 

اتاق‌های عمل این مرکز مجهز به دریچه های لامیناردارای باکس استنلس استیل با حداقل هشت فیلتر هپا با قابلیت خروجی به میزان مورد نیاز فضا جهت به حداکثر رساندن میزان کنترل آلودگی و هواسازهای هایژنیک است که این امر منتج به کنترل عفونت به میزان بسیار زیاد در بیمارستان خواهد شد.

 

این مرکز دارای سیستم گازهای طبی شامل دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری و منابع ذخیره اضطراری مورد نیاز، سیستم هوای فشرده و وکیوم و گاز بیهوشی است.

 

استفاده از درب های الکتروگالوانیزه مقاوم در برابر رطوبت و ضربه، استفاده از عایق حرارتی و پنجره‌های دو جداره در نما جهت صرفه جویی در مصرف انرژی مطابق با مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان از مزیت‌های دیگر این بیمارستان است.

 

تامین برق اضطراری توسط ۶ دستگاه دیزل ژنراتور به ظرفیت ۱۱۰۰KVA به صورت سنکرون با قابلیت برنامه ریزی جهت برق دهی بر اساس توان مورد نیاز در زمان قطعی برق یکی دیگر از موارد مهم این پروژه است.

  • گروه خبری : اخبار یاهویی دانشکده
  • گروه خبری : 128790
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست